Kotsend in een vliegtuigje.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingeborg Zijdenbos - WaarBenJij.nu Kotsend in een vliegtuigje.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingeborg Zijdenbos - WaarBenJij.nu

Kotsend in een vliegtuigje....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

22 Januari 2005 | Suriname, Paramaribo

Maandag hebben we echt iets heeeeeeeeeeeel gaafs gedaan!!! Om Ernest verblijf in stijl af te sluiten hebben we namelijk een klein vliegtuigje gehuurd om Suriname eens van bovenaf te bekijken. Als je een piloot bij je hebt, moet je daar gebruik van maken, toch? Samen met Janine, Marielle, Jossie, Ernest en een surinaamse piloot zouden we het avontuur tegemoet gaan in een klein 6-persoonsvliegtuigje. Maar voordat we in mochten stappen kwam er eerste een confronterend moment: 1 voor 1 op de weegschaal....Laten we het er maar op houden dat het eten hier voor velen net iets te lekkr en te veel is... gelukkig waren we nog niet zulke tientonners dat het vliegtuig overbelast raakte en konden we met prachtig vliegweer de lucht in. Supergaaf!!! Prachtig uitzicht over de stad, de Surinamerivier en het oerwoud, en het leukste was dat onze eigen Ernest lekker mocht vliegen en weer eens wat leuke scherpe bochten kon uitproberen. Nou ja leuk.....helaas kwamen we er al snel achter dat onze magen niet zo heel goed bestand waren tegen een rustig vliegtochtje. Het werd steeds stiller achterin en er werd naarstig gezocht naar kotszakjes... Zooooo, wat kun je je beroerd voelen en het toch zoooo gaaf vinden! Na een spectaculaire manoeuvre boven het stuwmeer werd het zakje door een bepaald iemand nuttig gebruikt (it wasn\'t me!!!), maar dat kon de pret niet drukken. Want vervolgens scheerden we op 1 meter boven het water over de Surinamerivier, dwars tussen de gouddelfbootjes heen, nagezwaaid door de vissers langs de kant. Gaaaaaf!!! Nadat we nog net een regenbui hadden omzeild en ons ziekenhuis van boven hadden bekeken, was het , toch wel tot onze opluchting, tijd voor de landing. Best fijn om weer vaste grond onder je voeten te hebben, maar een superervaring was het zeker!
\'S middags hebben we Ernest en de rest van de KLM-crew uitgezwaaid. We hadden alle 4 even een dipje na de trip en de leuke dagen met Ernest en ons naderend vertrek in ons achterhoofd...
De afgelopen week hebben we verder doorgebracht met veel regeldingen: souvenirs kopen, alvast een grote doos naar huis verstuurd met de boot.
Dinsdagavond hebben we onze culinaire kunsten verbeterd tijdens een kookles bij Oma Cheng, erg lekker en gezellig, en weer een heleboel recepten rijker! Donderdagavond hebben we maar meteen het recept voor bakabana\'s (gebakken banaan) uitgeprobeerd tijdens een gezellig etentje met Kasper en Floor. Het had niet veel gescheeld of de keuken was afgefikt met mij bij het fornuis, maar gelukkig was ik wat koelbloediger dan de rest en heb ik de brandende handdoek in mijn handen heeeeel rustig in de gootsteen laten glijden zonder de bakabana\'s te laten mislukken. Ze waren heerlijk! Wacht maar tot in Nederland!