30 rouwende Hindoe\'s op MIJN dakterras!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingeborg Zijdenbos - WaarBenJij.nu 30 rouwende Hindoe\'s op MIJN dakterras!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingeborg Zijdenbos - WaarBenJij.nu

30 rouwende Hindoe\'s op MIJN dakterras!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

22 Januari 2005 | Suriname, Paramaribo

Moe en smerig kwamen we zaterdagavond terug van onze trip, ons verheugend op een heerlijke douche en het delen van alle verhalen met onze huisgenootjes. Thuis aangekomen bleken we echter in een hele vreemde slechte soap terechtgekomen te zijn! Niemand was geinteresseerd in onze verhalen, snik, we werden juist opgewacht met verhalen over wat zich in Paramaribo had afgespeeld....dan denk je in de jungle wat te beleven! In onze afwezigheid had zich een soort soap afgespeeld in ons huis... elke avond feest met ietwat teveel drank en een heleboel foute acties...details zal ik niet prijsgeven, maar ik weet wel dat er in Nederland wat relaties op het spel staan...Als de kat van huis is... En wij maar braaf aapjes kijken! Maar het bizarste was nog wel dat ons gemeld werd dat we binnen een half uur weer weg moesten zijn omdat er dan 30 rouwende Hindoestanen een herdenkingsdienst kwamen houden op ONS dakterras!! En dat 5 dagen lang! Onze huisbaas in Nederland bleek overleden te zijn, en omdat dit zijn ouderlijk huis is, moest daar volgens de rituelen 5 dagen lang elke avond een plechtigheid gehouden worden... Heel apart! Terwijl ik in mn handdoekje gewikkeld door het huis liep na mn eerste echte douche, zat er dus een familie rouwende hindoestanen te huilen, murmelen, bidden in de wierookwalm.
gelukkig hadden we al een avondprogramma bedacht: Ernest, het broertje van Marie-Elise, die piloot is bij de KLM, was namelijk voor 6 dagen in Paramaribo! Dus hebben wij tm maandag genoten van de decadente kant van Paramaribo en een beetje genoten van de luxe van hotel Torarica!!
Eerst zaterdag aan Ernest laten zien hoe leuk het uitgaan in Paramaribo is (natuurlijk ging er net vannacht iemand dood in een cafe),samen met onze andere vrienden hier en onze gids Sensi. De volgende ochtend zaten we alweer in Torarica voor een lekker ontbijtje, waarna we de middag barbecuend met de KLM-crew op Whitebeach doorbrachten. \'S avonds in het hotel mijn eerste WARME douche in 3 maanden genomen!!!! Hoe heerlijk is dat!!!! Heb me in tijden niet zo schoon gevoeld! Daarna een hapje gegeten en heerlijk met 4 meiden gerelaxed op het riante bed van Ernest. Helaas moesten we natuurlijk toch weer terug naar onze eigen harde lattenbodempjes.....