Luxe cruise?? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingeborg Zijdenbos - WaarBenJij.nu Luxe cruise?? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ingeborg Zijdenbos - WaarBenJij.nu

Luxe cruise??

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

22 December 2004 | Suriname, Paramaribo

En iedereen in Nederland maar denken dat ik, na al jullie verhalen over de gezellige kerstsfeer en kerstdiners, nu toch wel heimwee zal krijgen naar ons koude kikkerlandje...Nou, mooi niet! Hier is de kerstsfeer op tropische wijze volledig losgebarsten en kunnen we al dagen genieten (en ons doodschrikken) van het vuurwerk. Daarnaast heb ik net een zalig, op-en-top genieten en oh-wat-zijn-we-toch-gelukkig weekend achter de rug, dus ik heb niets te klagen!
Donderdagnacht om half 4 vertrokken we met z'n 16-en (met name hollandse co's, dus de Surinaamse ziekenhuizen moesten het een dagje zonder ons stellen)richting Nickerie, de enige goede weg buiten Paramaribo, dus kans om nog een paar uur slaap in te halen. Vanaf Nickerie over een zandweggetje naar de oever van de Corantijnerivier (de rivier die de grens met Brits-Guyana vormt), om in te schepen op 'luxe cruiseschip'. En inderdaad, voor surinaamse begrippen was t echt een superboot! Nadat we ingescheept waren gingen we richting zuiden. Heerlijk boottochtje, fantastisch uitzicht, lekker in je hangmatje relaxen, beetje kletsen, genieten van het zalige eten (fijn, zo'n all-in weekend!!), kortom, op-en-top genieten! Na zo'n 4 uur varen kwamen we aan in het dorpje Apoera. Op weg om het dorp onveilig te maken beging ik wederom een fantastische blunder; ik kreeg het voor elkaar om 50 Surinaamse dollar door een spleet in de steiger te laten vallen, zo in het water. Vervolgens werden alle jongetjes in het dorp gemobiliseerd om het water in te springen, terwijl wij op onze knien aanwijzingen gaven, en met succes! na een lange zoektocht had ik mn geld, droog en wel, weer terug! na een wandelingetje door het dorp, was het tijd voor een zwempartij in de rivier, en hebben we onze mooiste salto's geoefend. Nadat we tot in de vroege uurtjes (ahum, lees: een uur of 10 's avonds) uitbundig op de koelboxen gedansd hadden op de geweldige muziek uit Jossi's MP3-speler onder het genot van een heleboel Borgoe-cola's en Parbo, was het tijd om ons hangmatje op te zoeken.
Zaterdagochtend werden we om 6 uur waker gemaakt (wat een kwelling, het was nog niet eens licht!!!). Nadat we achterin de laadbak van 2 trucks waren gepropt gingen we dwars door het oerwoud op weg naar Avanavera, een prachtig natuurgebied met watervallen. Na 2,5 uur volledig heen-en-weer geklotst te zijn, onderweg nog n soort boskalkoen gevangen te hebben voor het eten,het volledige repertoire aan Hollandse hits te hebben afgewerkt, kwamen we, een heleboel striemen van overhangende takken rijker, aan bij de rivier. helaas was er een beetje weinig water, maar gelukkig konden we nog zwemmen bij de watervallen. Prachtige omgeving, midden in het oerwoud, je weet echt niet wat je ziet! Gelukkig waren de sidderalen, kaaimannen en slangen weggebleven, en konden wij zalig genieten van al het moois. de terugweg was nog spectaculairder (en hobbeliger) dan de heenweg... (Sorry, mn taxi komt eraan, het spannende vervolg zien jullie een dezer dagen verschijnen.....To be continued!! )

  • 22 December 2004 - 09:27

    Joland:

    Hé Ing! Nou dit is dan geloof ik mijn eerste reactie (schande, ik weet het). Klinkt allemaal wel super, joh! Ik zal er nog jaloers van worden. En ik geloof idd dat mijn kerst er hier heel anders uit zal zien dan bij jou, ahum. Verder hier alles wel redelijk oké. Ik mail je binnenkort wel weer langer. Hele fijne dagen en nog veel plezier daar.

    Liefs, Joland.

  • 22 December 2004 - 20:46

    Wilco:

    Hoi Ingeborg.

    Zo te lezen beleef je echt een supergaaf avontuur daar in Suriname. Pas je wel op dat je niet te relaxed gaat doen? Ik wens je nog een mooie tijd daar, en blijf vooral van die leuke verhalen schrijven.

    grtz

  • 23 December 2004 - 14:08

    Charlotte:

    Hee Ingeborg, wat een leuke verhalen om te lezen zeg!! Ik wens je een hele warme kerst toe!! Geniet er maar lekker dan daar in Suriname!
    Liefs Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingeborg
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 51556

Voorgaande reizen:

10 Juli 2009 - 26 Augustus 2009

Laos & Cambodja 2009

13 Oktober 2005 - 10 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: